اختلال-یادگیری

اختلال-یادگیری


اختلال یادگیری

اختلال یادگیری که در اثر مشکلات عصب شناختی در مغز به وجود می آید، یکی از رایج ترین اختلالات در بین کودکان می باشد که تا بزرگسالی هم با آنها همراه می باشد و به طور کامل درمان نمی شود. در این میان برای آنکه بتوان بر این مشکل فائق آمد، تحقیقات علمی متعددی طی سال ها انجام شده تا این اختلال تا حد زیادی درمان گردد. جالب است بدانید افرادی که دچار اختلالات یادگیری هستند، ممکن است نسبت به هم سن و سال های خود از هوش بالاتری برخوردار باشند ولی نتوانند همانند آنها آموزش ببینند. این مشکل در افراد معروفی همچون انیشتین، ژنرال جورج پتون، والت دیزنی و افراد دیگری وجود داشته که درنهایت توانسته آنها را به سمت شکوفایی و کسب جایگاه های ارزشمند جهانی بکشاند.

با این حال نحوه آموزش و تعامل با این افراد به خصوص در سن کودکی بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه ای داشت. کلینیک دریا با داشتن بیش از 15 سال سابقه درخشان در حوزه مشاوره و توانبخشی، از به روزترین روش های درمان اختلالات یادگیری استفاده می نماید تا والدین بدون هیچ استرس و نگرانی بتوانند آینده کودکان خود را تضمین نمایند. در ادامه با معرفی دقیق تر این اختلال، روش های درمانی و علائم آن را نیز بیان می کنیم تا بتوانید اطلاعات کامل تری از نحوه درمان اختلالات یادگیری بدست آورید.

علائم اختلالات یادگیری

اختلال یادگیری در سنین پایین خود را نشان می دهد که در وهله اول والدین می توانند آن را تشخیص دهند. با این حال برای آنکه بتوانید این مشکل را به طور دقیق تری شناسایی کنید تا متوجه شوید که در چه مرحله ای است، باید به سراغ روانشناسان کلینیک دریا بروید و از متخصصان این حوزه مشورت بگیرید. اما در ادامه به معرفی نشانه های اختلال یادگیری در سنین مختلف می پردازیم تا بیشتر با آن آشنا شوید:

  • ناتوانی در یادگیری الفبا، رنگ ها، اشکال و … در مقایسه با کودکان هم سن
  • ناتوانی در بستن زیپ، بند کفش، دکمه ها و …
  • مشکلات مربوط به تلفظ کلمات، هجی کردن آنها و به طور کلی ناتوانی در ارتباط کامل با دیگران
  • عدم توانایی در کنار هم قراردادن کلمات و ساخت جملات بامعنی
  • مشکل در یادگیری هرگونه مسائل ریاضی، علوم، جغرافی و …
  • ناتوانی در صحبت و تمرین مطالب درسی با صدای بلند
  • گیج شدن و کند بودن در یادگیری مسائل ساده
  • عدم درک صحیح مطالب و مشکل در خواندن و نوشتن
  • حافظه ضعیف در یادآوری مطالبی که یاد گرفته و مشکل در تمرکز

به طور کلی می توان بعضی از اختلالات رایج در یادگیری را نام برد که شامل نارسا خوانی، دیسگرافی، دیسکالکولی، دیسپراکسی و مشکلات شنوایی و دیداری می شوند. والدین باید پس از مشاهده نشانه های این بیماری در فرزندان، برای مشاوره و درمان به موقع آن اقدام نمایند. از این رو شما می توانید برای اطمینان خاطر و سرعت عمل در تشخیص و شروع درمان، از مشاوران کلینیک دریا بهره بیرید تا به صورت آنلاین و تماس تلفنی نیز شما را یاری دهند. بدون شک عدم توجه به این اختلال می تواند در آینده تاثیرات منفی زیادی بر نحوه ارتباط و سبک زندگی افراد داشته باشد.

روش های درمان اختلال یادگیری

از آنجایی که این مشکل دارای درمان قطعی نمی باشد، روانشناسان و درمانگران متخصص در این حوزه تلاش می‎کنند تا با بررسی کامل سطح هوش و نقاط ضعف و قدرت، به فرد کمک کنند تا بر این مشکل غلبه نماید. در این زمینه می توان به تقسیم بندی دروس به قطعات کوچکتر، آموزش بصری و اختصاصی برای فرد، کادر درمانی و دارودرمانی اشاره کرد. در عین حال پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه رفع اختلالات یادگیری طی سالیان اخیر رشد قابل توجهی پیدا کرده که نباید از آن چشم پوشی کرد.

کلینیک دریا، بهترین مرجع درمان اختلالات یادگیری

در هر صورت برای آنکه مناسب ترین روش برای درمان اختلال یادگیری به کار گرفته شود، باید از بهترین متخصصان حوزه روانشناس کودک و نوجوان، روانشناس بالینی، روانشناس رشد، کار درمانگر، گفتار درمانگر و حتی متخصص اعصاب و روان راهنمایی گرفت. اما برای اینکه بتوانید به سرعت و با کمترین دردسر به سراغ بهترین مرکز درمان اختلالات یادگیری بروید، کافیست کلینیک دریا را انتخاب نمایید. این مرکز درمانی از جدیدترین و بهینه ترین اصول ارتباطی و آموزشی به کودکان دچار اختلالات یادگیری استفاده می نماید تا شما بتوانید با خیال راحت، آموزش کودک باهوش خود را به آنها بسپارید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *