Counseling-and-psychotherapy

مشاوره و روان درمانی

مشاوره و روان درمانی به ياد گرفتن در مورد خود فرد کمک مي کند. در بعضي از موارد، فرد ياد مي گيريد که چگونه گذشته را درک کرده و با زمان حال تطبيق دهد. در موارد ديگر فرد از آن دسته از پاسخ هایش که مشکلاتي را در زندگي اش ايجاد مي کند، آگاه شده و شيوه هاي تغييرآنها را ياد مي گيريد.

اهداف مشاوره و روان درماني:

تغييرالگوهاي آسيب زاي رفتاري، بهبود احساس ارزشمندي، حل و فصل تعارض ها

انواع روان درمانی:

رفتاردرماني شناختي، درمان متمرکز بر درمان جو (روان درماني بي رهنمود):، روانکاوي، روان درماني پويشي، سيکودرام (نقش گذاري رواني)، مشاوره زناشويي , و زوج درمانی، روان درماني خانواده، گروه درماني (روان درماني گروهي) .

مشاوره-و-روان-درمانی

چه کسانی به روان درمانی نیاز دارند؟

· همه ی مردم و به خصوص کسانی که دارای دغدغه ی روزانه هستند لازم است هر چند وقت یک بار با مراجعه به یک روان درمانگراز دل مشغولی خود کاسته و درباره مسائل روزانه خود سخن بگویند.

· افراد در مسیر زندگی مانند دوران بلوغ، انتخاب همسر، تربیت فرزند، تعامل اجتماعی با افراد مختلف و سایر مراحلی که در زندگی شخص اهمیت دارد، نمی توانند از بین مسیرهای پیش رو، بدون اینکه مطالعه یا اطلاعاتی داشته باشند، به درستی انتخاب کنند، مثلا برای انتخاب همسر و تربیت فرزند حتما باید مشاوره قبلی داشته باشند.

· افرادی که دچار اختلالات خفیف نظیر اضطراب یا افسردگی خفیف یا فوبیا باشند نیازمند مراجعه به روان درمانگر هستند. بعضی از این موارد خفیف با روان درمانی و مشاوره هایی متناسب هر فرد، می تواند برطرف شود.

· افرادی که دچار روان پریشی، توهم و اختلالات شدیدی چون بدبینی های شدید، پرخاشگری های غیرقابل کنترل، وسواس های شدید، اضطراب های شدید هستند از راه مشاوره و روان درمانی به همراه دارودرمانی ( با مراجعه به روانپزشک) می توانند درمان شوند..

واحد روان درمانی کلینیک دریا، به صورت کاملا تخصصی آماده خدمت رساندن به شما عزیزان می باشد.

مقالات

مشاوره و روان درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *